الإثنين 16 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

بيحكى ويقول صاحبي دكتور كبير بقاله 30 سنة بيشتغل في مهنة الطب

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات

موقع أيام نيوز

بيحكى ويقول صاحبي دكتور كبير بقاله 30 سنة بيشتغل في مهنة الطب وردت عليه حالات غريبة وعجيبة كتير بس عمره ما شاف مريض أغرب من طارق ..
شاب عنده 34 سنة بيدخل عيادة دكتور مخ وأعصاب وفي إيده ورقة مكتوب فيها إقرار بخط إيده إنه مسؤول عن العملية اللي جاي يعملها وان أي أضرار هتحصله هو الوحيد اللي هيتحملها والأغرب من كدا إنه جاي يطلب من الدكتور يعمله عملية استئصال للخلايا السمعية بتعبير أبسط الشاب دا عايز يعمل عملية تخليه يبقى أصم أطرش ميسمعش أي حاجة خالص ..
هحكيلكم الحكاية من بدايتها بس الأول لازم افكركم بالعهد اللي أخدناه مع بعض ان اللحظة اللي بتعرف فيها السر هي لحظة استثنائية حياتك بعدها مبترجعش زي ما كانت في السابق يعني لو معندكش الشجاعة الكافية لاكتشاف السر تقدر ترجع من دلوقتي احنا لسه في أول الطريق ..

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
طارق اتولد لأسرة فقيرة مش بس الفقر كان صديقه الأول أو بمعنى أصح عدوه الأول في الدنيا لكن كمان الجهل كان مع الفقر مصيبتين إذا اجتمعوا مع بعض يقدروا يقضوا على شعوب بأكملها مش بس على طفل عمره 5 سنين ..
طارق كان بيعاني من مشاكل في السمع وهو صغير كان طول الوقت بيسمع صوت طنين في ودنه الصوت دا ابتدا يعلى لحد ما غطى على أي صوت تاني لكن نقدر نقول انه كان بيسمع الأصوات اللي بتدور حواليه طشاش ..
عند سن الست سنوات بالتحديد فقد حاسة السمع تماما مبقاش يسمع أي حاجة ولا حتى صوت الطنين اللي كان في ودانه
بعض المتعلمين من الجيران أشاروا على أبوه انه ياخده لدكتور كبير ومشكلته ممكن يكون ليها حل بالجراحة ..
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
لكن أبو طارق كان عارف انه ميقدرش يتحمل تكاليف علاج إبنه .. 
حد من جيرانه الجهلة اقترح عليه اقتراح قاله ما تاخد ابنك وروح للشيخ نوح راجل واصل ويقدر يعمل المعجزات يا عم دا عنده 1000 خادم من الجن يؤمرهم يطيعوا .. تطلع إيه مشكلة ابنك دي جنب الراجل اللي كان مشلۏل بقاله 20 سنة وكل الدكاترة احتاروا في علاجه ومن جلسة واحدة عند الشيخ نوح خرج ماشي على رجله ..
وللا الست اللي مكانتش بتخلف وصرفت اللي وراها واللي قدامها عشان تشوف عيل واحد من خلفتها يا دوب راحت للشيخ نوح وحطلها 3 نقط بس من إزازة صغيرة عنده فيها علاج سحري للعقم بقى عندها بعد كدا من الولاد 3 ومن البنات 4 .. حكايات كتيرة جدا كانت بتتردد عن الشيخ نوح .. مش بس عن معجزاته وكراماته وقدراته الخارقة ..
عن قصة سكنه في القرية أصلا ناس كتير بيقولوا انه كان محكوم عليه بالاعډام ظلم في چريمة قتل ما ارتكبهاش ..
طلع على المشنقة بقلب مېت وهو مبتسم ابتسامة رعبت كل طقم الاعډام اللي كان بينفذ فيه الحكم واول ما حطوا الحبل في رقبته واتحركت طبلية الإعدام من تحت رجله .. كل اللي واقفين شافوا جسمه طاير في الهوا كأن الجن شايله .. ولما القصة وصلت للقاضي اللي حكم عليه بالإعدام أمر بإعادة التحقيق في القضية وثبتت براءته وخرج من السچن ..
فيه بقى ناس تانية بتقول ان الشيخ نوح اتعدم بالفعل وماټ واتدفن وبعد كدا ربنا أحياه وخرج من قپره ..
القصة الأغرب من الاتنين اللي فاتوا إن الشيخ نوح واحد من المعمرين المعدودين في العالم الراجل عمره تجاوز ال سنة هو صحيح لما تشوفه

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات